دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: استان گیلان با 210 میلی متر بارش در سال آبی جاری (از مهر) در جایگاه پرباران ترین استان قرار گرفت.

باران

به گزارش واحد مرکزی خبر، هفته گذشته 21 استان آسمانی بارانی را تجربه کردند و در استان‌های گیلان و چهارمحال و بختیاری 16 میلی متر بارش ثبت شد.

استان چهارمحال و بختیاری مجموع بارش‌های خود را از ابتدای سال آبی تاکنون به 59 میلی‌متر رساند.

استان کردستان نیز با 15 میلی متر بارش در هفته گذشته در جایگاه بعدی قرار گرفت و بارش های ان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به 93 میلی متر رسیده است.

هفته گذشته استان تهران با 14 میلی متر بارندگی، 52 میلی متر بارش را از ابتدای سال آبی جاری تا پایان هفته گذشته و 60 میلی متر بارش را نیز تا دیروز ثبت کرده است.

بارش های استان مازندران نیز در هفته گذشته با 12 میلی متر افزایش 156 میلی متر گزارش شد و در جایگاه دومین استان پرباران قرار دارد.

در سال آبی جاری زنجان 41 میلی متر، لرستان 77 میلی متر، همدان 95 میلی متر و قزوین 64 میلی متر بارش داشتند و به ترتیب 10، چهار، پنج و هشت میلی متر بارش را در هفته گذشته ثبت کردند.

استان‌های آذربایجان غربی، شرقی و نیز خوزستان در هفته گذشته به ترتیب بارش 10 ، هفت و هشت میلی متر را ثبت کردند و حجم بارش‌های خود را در سال آبی به 39 ، 17 و 36 میلی متر رساندند.

استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، سمنان، کرمان، کهکیلویه و بویراحمد و هرمزگان در هفته گذشته بدون بارش باران گزارش شدند.

از ابتدای سال آبی جاری تاکنون استان‌های اصفهان، اردبیل و ایلام به ترتیب 11، 30 و 59 میلی متر بارش را تجربه کرده‌اند.

کد خبر 125465
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز